روانشناسی اجتماعی
اثربخشی بسته‌ی آموزشی کیفیت‌زندگی در مدرسه برکمک‌طلبی و رضایت‌تحصیلی دانش‌آموزان

کبری عالی پور؛ محمد عباسی؛ عزت اله قدم پور

دوره 13، شماره 51 ، آذر 1402، ، صفحه 93-107

https://doi.org/10.22034/spr.2024.412554.1856

چکیده
  مقدمه: دانش­ آموزان بزرگ­ترین سرمایه­ های هر کشوری محسوب می­شوند، بنابراین توجه به رشد همه جانبه­ ی آن­ها یکی از وظایف مهم نظام آموزشی قلمداد می­شود. ، هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی بسته­ ی آموزش کیفیت زندگی در مدرسه بر کمک ­طلبی و رضایت تحصیلی دانش­ آموزان بود.روش: طرح­ پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با پیش ­آزمون- پس ...  بیشتر

روانشناسی اجتماعی
مدل یابی پرخاشگری در مدرسه براساس عملکرد خانواده، روان رنجورخویی و جو مدرسه: نقش واسطه ای باوربه پرخاشگری، همدلی و دلبستگی به مدرسه

محمد حجتی؛ محمد عباسی؛ عزت اله قدم پور

دوره 12، شماره 47 ، آذر 1401، ، صفحه 77-98

https://doi.org/10.22034/spr.2022.348821.1763

چکیده
  مقدمه: رفتار پرخاشگرانه یکی از معضلاتی است که بر نوجوانان به‌ویژه روند رشد و عملکرد تحصیلی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. هدف پژوهش حاضر مدل‌یابی پرخاشگری در مدرسه بر اساس عملکرد خانواده، روان‌رنجورخویی و جو مدرسه با نقش واسطه‌ای باور به پرخاشگری، همدلی و دلبستگی به مدرسه در دانش‌آموزان بود. روش: روش پژوهش، همبستگی از نوع مدل‏سازی ...  بیشتر