روانشناسی اجتماعی
پیش بینی رفتار صرفه جویی برق خانگی: نقش انگیزش و نیاز اجتماعی به مصرف

مراد عبدی ورمزان؛ محمدنقی فراهانی؛ حمید خانی پور

دوره 12، شماره 47 ، آذر 1401، ، صفحه 33-55

https://doi.org/10.22034/spr.2022.337661.1744

چکیده
  مقدمه: مصرف برق خانگی در ایران حدود 33 درصد از کل مصرف کشور است و رفتار صرفه­ جویی در مصرف آن با وجود تأکیدهای فراوان همچنان با سطح مطلوب فاصله دارد.روش: پژوهش حاضر با هدف پیش‌­بینی رفتار صرفه­‌جویی برق خانگی در مصرف­‌کنندگان ایرانی انجام شد. طرح مورد استفاده در این پژوهش مدل‌سازی معادلات ساختاری و جامعه آماری مورد مطالعه شامل ...  بیشتر