سیده فاطمه کاظمی؛ حبیب الله نادری؛ سهیلا هاشمی؛ فرزانه میکائیلی
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1395
چکیده
مقدمه: پژوهش کنونی با هدف بررسی نقش جوّ دانشگاه در پیشرفت خلاقانهی دانشجویان انجام شد.
روش: با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، تعداد 362 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه مازندران انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس پیشرفت خلاقانهی کارسون، پترسون و هیگینز (2005) و پرسشنامهی ادراک جوّ دانشگاهی خلاق بود. دادهها ...
بیشتر
مقدمه: پژوهش کنونی با هدف بررسی نقش جوّ دانشگاه در پیشرفت خلاقانهی دانشجویان انجام شد.
روش: با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، تعداد 362 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه مازندران انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس پیشرفت خلاقانهی کارسون، پترسون و هیگینز (2005) و پرسشنامهی ادراک جوّ دانشگاهی خلاق بود. دادهها با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی مورد بررسی قرار گرفت.
یافتهها: نتایج نشان داد که جوّ دانشگاه، سهم معناداری در پیشبینی پیشرفت خلاقانهی دانشجویان دارد و میتواند ۳۱٪ از تغییرات پیشرفت خلاقانهی دانشجویان را پیشبینی کند.
نتیجهگیری: جوّ دانشگاه بهعنوان متغیری اجتماعی، سهم معناداری در پیشبینی پیشرفت خلاقانهی دانشجویان دارد.