- ابوالقاسمی، ع.، بیگی، پ. و نریمانی، م. (1390). بررسیاثربخشیدو روش آموزشی شناختیـ رفتاری و مهارتهای تنظیم هیجان بر خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان دارای اضطراب امتحان. روانشناسی تربیتی، 7(22)، 22-42.
- جعفری، م. و احمدزاده، ف. (1392). بررسی ارتباط بین مولفههای هوشهیجانی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. مجله علوم پزشکی رازی، دوره 21 (125)، 85-93.
- بصیرشبستری، س.، شیرین بک، ا.، سفیدی، ف. و شرکت دلیری، ح. (1392). بررسی رابطه میان سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دندان پزشکی قزوین در سال تحصیلی 1390-1389. مجلــهی توسـعهی آمـوزش در علـوم پزشــکی. 6(11)، 1-10.
- بیکر، ت. (1394). نحوه انجام تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی. تهران. نشر نی.
- خوشروش، س.، خسرو جاوید، م. و حسینخانزاده، ع. (1394). اثربخشی آموزش تنظیم هیجانی بر پذیرش اجتماعی و همدلی دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 5 (1)، 32-46.
- درگاهی، ش.، زراعتی.، م.، قمریکیوی، ح.، اعیادی، ن. و حقانی، م. (1394). اثربخشی مبتنی بر آموزش تنظیم هیجانی در بهزیستی هیجانی و رضایت زناشویی زوجین نابارور. مجله روان پرستاری، 28 (94)، 151-162.
- ساروخانی، ب. (1387). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی. اصول و مبانی. تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- صالحی، ا.، باغبان، ا.، بهرامی، ف. و احمدی، س. (1391). تأثیر دو روش آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل فرایند گراس و رفتاردرمانی دیالکتیک، بر علائم مشکلات هیجانی. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان، 14 (3)، 49-55.
- علی مهدی، م.، سادات کاظمی، آ.، فهیمی، ص. و مجتبایی، م. (1392). پیشبینی سازگاری عاطفی، اجتماعی و تحصیلی دانشآموزان براساس مدل زیستی شخصیتگری. مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 23 (4)، 240-244.
- فرداینی سلفی، ح.، کارسازی، ح.، امامی عزت، آ. و بخشیپور رودسری، ع. (1394). روابط ساختاری حساسیت اضطرابی، نگرانی و دشواری در تنظیم هیجان با اختلال اضطراب فراگیر، اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال پانیک. مجله اندیشه و رفتار. 9 (36)، 77-90.
- قاسمی جوبنه، ر.، موسوی، س.، ظنیپور، آ. و حسینی صدیق، م. (1395). رابطه بین ذهنآگاهی و تنظیم هیجان، با تعللورزی تحصیلی دانشجویان. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9 (2)، 134-141.
- قرتپه، آ.، طالعپسند، س.، منشتی، غ.، ابوالفتحی، م.، صلحی، م. و قرهتپه، ش. (1394). ارتباط سازگاری فردی و اجتماعی با منبع کنترل و جنسیت در دانشآموزان تیزهوش دبیرستانی کرمانشاه. مجله آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، 3 (2)، 160-166.
- کاتبی، ن. (1391). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه پیامنور استان قزوین، بهمنظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی. فصلنامه دانش انتظامی قزوین، 1 (3)، 45-65.
- لطیفیان، م. و سیف، د. (1386). بررسی تأثیر خودآگاهی بر اختلالات بینفردی دانشجویان. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 26 (3)، 138-150.
- مشرقی کاویجانی، س.، خدابخشی کولایی، آ.، حمیدیپور، ر. و مصلینژاد، ل. (1394). رابطه بین هوش اخلاقی و سازگاری اجتماعی با شیوههای مقابله با استرس در دستیاران تخصصی پزشکی دانشگاههای تهران در سال 1394. مجله آموزش و اخلاق در پرستاری، 4 (4)، 33-41.
- نریمانی، م.، عباسی، م.، ابوالقاسمی، ع. و احدی، ب. (1390). مقایسهی اثر بخشی آموزش پذیرش/ تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 2 (4)، 154-176.
- وجودی، ب.، عطارد، ن. و پورشریفی، ح. (1393). مقایسه حساسیت بینفردی و ابراز وجود در افراد وابسته به مواد مخدر و عادی. مجله اعتیاد پژوهی، 8 (31)، 110-118.
- Bano, A., & Naseer, N. (2014). Social Adjustment and Academic Achievement of Primary Graders. Pakistan Journal of Social Sciences (PJSS), 34(1); 217-277.
- China, F. T., (2015). The Relationship between Social Support, Social Adjustment, Academic Adjustment, and Academic Performance Among College Students in Tanzania (Doctoral dissertation, The Open University of Tanzania).
- DeRosier, M. E., & Lloyd, S. W. (2010). The impact of children's social adjustment on academic outcomes. Reading & Writing Quarterly, 27(1-2), 25-47.
- Eifert, G. H., Forsyth, J. P., Hayes, S. (2005). Acceptance and Commitment Therapy for anxiety disorders: apractitioner’s treatment guide using mindfulness, acceptance, and values based behavior changestrategies. Oakland: New Harbinger Publications.
- Forsythe, V. A., (2014). Choosing emotion regulation strategies: the effects of interpersonal cues and symptoms of Borderline Personality Disorder. The Ohio State University.
- Feldma-Barrett, L. & Salovey, P. (2001). The Wisdom in FeelingPsychological Processes in Emotional Intelligence. New York: The Guilford Press.
- Johnson S. M., Talitmane. (1997). Predictors of success in emotionally focused marital therapy. Marital famther, 23(2):135-52.
- McCabe, R. E., Blankstein, K. R., & Mills, J. S. (1999). Interpersonal sensitivity and social problem-solving: Relations with academic and social self-esteem, depressive symptoms, and academic performance. Cognitive Therapy and Research, 23(6), 587-604.
- Otani, K., Suzuki, A., Matsumoto, Y., Shibuya, N., Sadahiro, R., & Enokido, M. (2014). Correlations of interpersonal sensitivity with negative working models of the self and other: evidence for link with attachment insecurity. Annals of general psychiatry, 13(1), 5-13.
- Selcuk, G. S., Caliskan, S., and Erol, M. (2007). Theeffect of gender and grade levels on Turkish.physics teacher candidates’ problem solving Strategies. Journal of Turkish since education, 4(2), 10-19.
- Tugade, M. M., Frederickson, B.L. (2002). Positive emotions and emotional intelligence. In: L. Feldman-Barrett & P. Salovey (Eds.), the wisdom in feeling. New York: The Guilford Press. Pp. 319-340.