- ابراهیمآبادی، ح. (1388). الگوی استفاده از اینترنت محیط یادگیری و بافت فرهنگی و اجتماعی. تحقیقات فرهنگی، شماره 7، 118-97.
- بشیر، ح. و افراسیابی، م. ص. (1391). شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 1(5)، 62-31.
- حقیقی، م. (1388). مجازیسازی راهکاری برای آینده. دومین کنفرانس بینالمللی شهرداری الکترونیکی.
- خانیکی، ه. و بابایی، م. (1390). تأثیر سازوکارهای ارتباطی اینترنت، بر الگوهای تعامل کنشگران فضای سایبر ایران. فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 56، 115-73.
- خدایاری، ک.، دانشورحسینی، ف. و سعیدی، ح. (1393). میزان و نوع استفاده از شبکههای اجتماعی مجاز (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه مشهد). فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 77، 192-167.
- دالگرن، پ. (1385). تلویزیون و گستره عمومی؛ جامعه مدنی و رسانههای گروهی (ترجمه مهدی شفقی). تهران: سروش.
- ضیاییپرور، ح. و عقیلی، س. و. (1388). بررسی نفوذ شبکههای اجتماعی مجازی در میان کاربران ایرانی. رسانه، شماره 80، 42-23.
- عاملی، س. ر. (1388). شبکههای علمی مجازی. تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- عاملی، س. ر. (1387). دوجهانی شدن و دوفضایی شدن فرهنگ. مجموعه مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره ایرانیان، تهران، انتشارات جهاد دانشگاهی.
- کاستلز، م. (1390). عصر اطلاعات، اقتصاد، جامعه و فرهنگ (ظهور جامعه شبکهای). مترجم احمد علیقیان و افشین خاکباز، چاپ هفتم، تهران، انتشارات طرح نو.
- کاستلز، م. (1384). گفتگوهایی با مانوئل کاستلز. مترجم حسن چاوشیان و لیلا جوافشانی، تهران، نی.
- کاستلز، م. (1380). عصر ارتباطات و پایان هزاره. ترجمه ناصر موفقیان، جلد اول، انتشارات علمی و فرهنگی.
- مرادی، ش.، رجبپور، م.، کیانارثی، ف.، حاجلو، ن. و رادبخش، ن. (1393). انگیزههای استفاده از شبکههای مجازی اجتماعی. فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی، شماره اول (4)، 118-95.
- مرادی، م. (1390). بررسی میزان مشارکت دانشجویان ارتباطات در تولید محتوای رسانههای اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
- مک لوهان، م. (1377). برای درک رسانهها. مترجم سعید آذری. تهران، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صداوسیما.
- میدانی، س. (1391). شورای عالی فضای مجازی. مهندسی ارتباطات، 19(2)، 7-6.
- میرمحمد صادقی، م. (1391). تحلیل شبکههای اجتماعی با Nodexl. تهران، کیان.
- هابرماس، ی. (1385). جهانیشدن و آینده دموکراسی. مترجم کمال پولادی. تهران، مرکز.
- هابرماس، ی. (1383). دگرگونی ساختاری حوزه عمومی: کاوشی در باب جامعه بورژوایی. مترجم جمال محمدی. تهران، افکار.
- وزارت آموزش و پرورش. (1393). سالنامه آماری وزارت آموزش و پرورش 1394-1393. تهران، وزارت آموزش و پرورش.
- Al-Sanaa, B. (2009), Intimate Strangers and Estranged Intimates: An Investigation of the Impact of Instant Messaging and Short Message Service on the Size and Strength of Social Networks in Kuwait, ProQuest LLC, Ph.D. Dissertation, The University of Southern Mississippi.
- Bartholomew, M. K., Sullivan, S. J., Glassman, M., Dush, C. M. & Sullivan, J. M. (2012), New Parents' Facebook Use at the Transition to Parenthood, Family Relations, 61(3), 455-469.
- Boyd, D. M. & Ellison, N. B. (2007), Social network sites: definition, history, and scholarship. Journal of Computer- Mediated Communication, 13(1), 210-230.
- Cassidy, W., Brown, K.& Jackson, M. (2012), "Making Kind Cool": Parents' Suggestions for Preventing Cyber Bullying and Fostering Cyber Kindness, Journal of Educational Computing Research, 46(4), 415-436.
- Cheung, C. (2000). A home on the web: presentations of self on personal hompages, in D. Gauntlett (ed) Web. Studies: rewriring media studies for the digital age, London: Arnold.
- Internet World Stats.com. (2013).
- Gerlich, R., Browning, L. & Westermann, L. (2010). The social media affinity scale: Implications for education. Contemporary Issues in Education Research, 3(11), 35-41.
- Grasmuck, S. (2009). Facebook and life. Journal of Computer Mediated Communication, 15, 188-158.
- Mazer, J. P., Murphy, R. E. & Simonds, C. J. (2009). The effects of teacher selfdisclosure via facebook on teacher credibility. Learning, Media and Technology, 34(2), 175-183.
- Paul, J. A., Baker, H. M. & Cochran, J. D. (2012). Effect of online social networking on student academic performance. Computers in Human Behavior. 28(6), 2117–2127.
- Rosen, L. D., Whaling, K. L. M., Carrier, N.A. & Cheever, J. R. (2013). The Media and Technology Usage and Attitudes Scale: An empirical investigation. Computers in Human Behavior, 29, 2501–2511.
- Stavropoulos, V., Alexandraki, K. & Motti-Stefanidi, F. (2013). Recognizing internet addiction: Prevalence and relationship to academic achievement in adolescents enrolled in urban and rural Greek high schools. Journal of adolescence, 36(3), 565-576.
- Tuncay, N. & Uzunboylu, H. (2010). Walking in two world: From elearning paradise to technologically locked- in. Cypriot. Journal of Educational Sciences, 5(4), 271- 281.
- Bell, D. (2007). Cyberculture Theorists: Manuel Castells and Donna Haraway. Routledge.
- Wang, Q., Chen, W. & Liang, Y. (2011). The Effects of Social Media on College Students. Johnson & Wales University, ScholarsArchive@JWU,1-11.
http://scholarsarchive. Jwu.Edu/mba_student.