- اسماعیلزاده، علی، امرایی، حافظ، قلیپور، سارا و مقدم، آرش (1396). تأثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاههای اینترنتی، بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، 9(2)، 213-232.
- حقیقی، محمد، کرمی، مسعود، حمیدی کولایی، آرزو و ملکی، محمد مهدی (1395). بررسی رابطۀ ارزشهای فرهنگی و رفتار خرید آنی مصرفکنندگان ایرانی. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، 8(2)، 301-316.
- سبکرو، مهدی، باقری قرهبلاغ، هوشمند و غلامی، محمدرضا (1397). عوامل مؤثر بر ناهمسانی شناختی پس از خرید و قصد خرید مجدد مصرفکنندگان. کاوشهای مدیریت بازرگانی،10(20)، 215-242.
- عابدی، بابک، عسگری، ناصر، صفری، حسین، اسدزاده، احمد و رهنما، افشین (1394). نقش عوامل فردی، محیطی و مدگرایی در تسهیل خرید آنی. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، 7(1)، 127-144.
- فیض، داود، باقری قرهبلاغ، هوشمند و رادفر، ثمین (1397). واکاوی عوامل مؤثر بر رفتار شکایتآمیز مشتریان: با نقش میانجی افسوس پس از خرید در صنعت پوشاک مد. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(2)، 199-216.
- Akram, U., Hui, P., Khan, M. K., Hashim, M., Qiu, Y., & Zhang, Y. (2017, July). Online Impulse Buying on “Double Eleven” Shopping Festival: An Empirical Investigation of Utilitarian and Hedonic Motivations. In International Conference on Management Science and Engineering Management, pp. 680-692.
- Beatty, S. E., & Ferrell, M. E. (1998). Impulse buying: Modeling its precursors. Journal of retailing, 74(2), 169-191.
- Bloch, P. H. & Richins, M. L. (1983). Shopping without purchase: an investigation of consumer browsing behavior, Advances in Consumer Research, 10, pp. 389-393.
- Bridges, E., & Florsheim, R. (2008). Hedonic and utilitarian shopping goals: The online experience. Journal of Business Research, 61(4), 309-314.
- Chan, T. K., Cheung, C. M., & Lee, Z. W. (2017). The state of online impulse-buying research: A literature analysis. Information & Management, 54(2), 204-217.
- Chen, Y., Lu, Y., Wang, B., & Pan, Z. (2019). How do product recommendations affect impulse buying? An empirical study on WeChat social commerce. Information & Management. 56 (2), 236-248.
- Fang, X., & Holsapple, C. W. (2007). An empirical study of web site navigation structures' impacts on web site usability. Decision Support Systems, 43(2), 476-491.
- Floh, A., & Madlberger, M. (2013). The role of atmospheric cues in online impulse-buying behavior. Electronic Commerce Research and Applications, 12(6), 425-439.
- Horváth, C., & Adıgüzel, F. (2018). Shopping enjoyment to the extreme: Hedonic shopping motivations and compulsive buying in developed and emerging markets. Journal of Business Research, 86, 300-310.
- Huang, L. T. (2016). Flow and social capital theory in online impulse buying. Journal of Business Research, 69(6), 2277-2283.
- Huang, Z., & Benyoucef, M. (2015). User preferences of social features on social commerce websites: An empirical study. Technological Forecasting and Social Change, 95, 57-72.
- Jones, M., Reynolds, K., Weun, S., & Beatty, S. (2003) ,The product specific nature of impulse buying tendency, Journal of Business Research, 56(7), 505–511.
- Josiam, B. M., & Henry, W. (2014). Eatertainment: Utilitarian and hedonic motivations for patronizing fun experience restaurants. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 144, 187-202.
- Koufaris, M. (2002). Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior. Information systems research, 13(2), 205-223.
- Lee, R. J., Sener, I. N., Mokhtarian, P. L., & Handy, S. L. (2017). Relationships between the online and in-store shopping frequency of Davis, California residents. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 100, 40-52.
- Ning Shen, K., & Khalifa, M. (2012). System design effects on online impulse buying. Internet Research, 22(4), 396-425.
- Park, E, J.Kim, E, Y. Funches,V, M. Foxx ,W. (2012). Apparel product attributes, web browsing, and e-impulse buying on shopping websites, Journal of Business Research, 65 (11) 1583–1589.
- Rezaei, S., Ali, F., Amin, M., & Jayashree, S. (2016). Online impulse buying of tourism products: the role of web site personality, utilitarian and hedonic web browsing. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 7(1), 60-83.
- Rice, M. (1997). What makes users revisit a web site?. Marketing News, 31(6), 12-12.
- Sharma, P., Bharadhwaj, S., & Marshall, R. (2010). Impulse buying and variety seeking: Atrait-correlates perspective. Journal of Business Research, 27,(3), 276-283.
- Stilley, K. M., Inman, J. J., & Wakefield, K. L. (2010). Planning to make unplanned purchases? The role of in store slack in budget deviation. Journal of Consumer Research, 37(2), 264-278.