- بیرامی، منصور؛ هاشمی، تورج؛ پورشفیعی، حمید؛ عندلیب کورایم، مرتضی. (1396). برازش روابط علی ـ ساختاری بزهکاری با اسناد خطا و اجبار والدینی با واسطهگری همدلی شناختی و عاطفی. فصلنامه شناخت اجتماعی، شماره11، ص 40-62.
- خانجانی، زینب؛ هداوندخانی، فاطمه؛ هاشمی نصرت آباد، تورج؛ محمد علیلو، مجید و بخشی پور رود سری، عباس. (1391). رابطه ابعادی اسکیزوتایپی و همدلی – پیوند ساختاری اسکیزوتایپی مثبت و منفی با همدلی شناختی و عاطفی، فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی. سال 7، شماره 26، ص 23-44.
- رضایی، سعید. (1393). شناخت اجتماعی و اختلال اتیسم. تهران: آوای نور.
- صفاری نیا، مجید؛ آقا یوسفی، علیرضا؛ ایمانی فر، حمید. (1395). پیش بینی کننده های شخصیتی و خلقی جامعه پسندی. مجله مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره 5، شماره 2، ص 271-255.
- صفاری نیا، مجید؛ باجلان، مریم. (1390). روانشناسی اجتماعی و تست شخصیت. تهران: انتشارات ارجمند.
- صفاری نیا، مجید؛ عباسپور، پرستو؛ دهستانی، مهدی. (1394). مقایسه هوش اجتماعی و شخصیت جامعه پسند در دانشجویان علوم پزشکی با و بدون اعتیاد به اینترنت. مجله اصول بهداشت روانی،17، (5)، ص 33 – 229.
- طاهر، محبوبه؛ ابوالقاسمی، عباس؛ حاجلو، نادر؛ نریمانی، محمد. (1395). مقایسه اثربخشی آموزش های همدلی و مدیریت خشم بر شناخت اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای. نشریه شناخت اجتماعی، شماره10، ص 70-91.
- طاهر، محبوبه؛ ابوالقاسمی، عباس؛ نریمانی، محمد. (1395). اثربخشی آموزش همدلی و آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی– رفتاری بر سازگاری دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ی. فصلنامه روانشناسی مدرسه، شماره1، ص 26-47.
- عاشوری، محمد؛ دلال زاده، فاطمه. (1397). اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر مدل شناختی رفتاری بر مشکلات رفتاری و مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی با اختلال نارسایی توجه-بیشفعالی. فصلنامه توانبخشی، شماره2.
- فرحانفر، محبوبه؛ نادی، محمدعلی؛ مولوی، حسین. (1394). تأثیر تعهد دینی، دلبستگی دینی و همدلی بر پرخاشگری در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان. مجلۀ پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، شماره 8، ص67-80.
- Baron-Cohen, S. (1995). Mind blindness an essay on autism and theory of mind. Cambridge: MIT Press.
- Carlo, G., Knight, G. P., McGinley, M., Goodvin, R., & Roesch, S. C. (2010). The developmental relations between perspective taking and prosocial behaviors: A meta-analytic examination of the task-specificity hypothesis. In B. Sokol, U. Mu¨ller, J. Carpendale, A. Young, & G. Iarocci (Eds.), Self and social regulation: Social interaction and the development of social understanding and executive functions (pp. 234–269). Oxford: Oxford University Press.
- Choudhury, S., Blakemore, S. & Tony, C. (2006). Journal of social cognitive development during adolescence. 1: 165-174.
- Clark, C. M., Dahlen, E. R., & Nicholson, B. C. (2015). The role of parenting in relational aggression and prosocial behavior among emerging adults. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 24(2), 185-202.
- Cutierrez, S. M., Escarti, C. A. & Pascual, C. (2011). Relationships among empathy, prosocial behavior, aggressiveness, selfefficacy and pupils' personal and social responsibility. Psicothema, 23 (1), 9-13.
- D’Ambrosio, F., Olivier, M., Didon, D. Besche, C. (2009). The Basic Empathy Scale: A French Validation of a Measure of Empathy in Youth, Personality and Individual Differences, 46, 160-165.
- Decety, J., Jackson, P., (2006). A Social-neuroscience Perspective on Empathy, Current Directions in Psychological Science, 15, 54-58.
- Eisenberg, N. (1982). The development of reasoning prosocial behavior. In N. Eisenberg (Ed.), The Development of Prosocial Behavior, New York: Academic Press.
- Eisenberg, N. (1983). The Socialization and Development of Empathy and Prosocial Behavior. Arizona State University. Special Report
- Ickes, W. (2003). Everyday mind reading, Prometheus Books, New York. Jolliffe, D & Farrington, D. P. (2006). Developmental and validation of the basic empathy scale, Journal of Adolescence, 29 (4), 589-611.
- Jackson, P., Eug_ene, M. & Tremblay, P. (2015). Improving empathy in the care of pain patients. AJOB Neuroscience, 6(3), 25–33.
- Jolliffe, D. & Farrington, D. P. (2004). Empathy and offending: A systematic review and meta-analysis. Aggression and Violent Behavior, 9(3), 441-476.
- Morelli, S., Lieberman, M. & Zaki, J. (2015). The Emerging Study of Positive Empathy. Social and Personality Psychology Compass, 9 (2), 57–68.
- Newen, A., Vogeley, K. & Zinck, A. (2008). Social cognition, emotion and self – consciousness: A preface, Consciousness and Cognition.17, 409-410.
- Padilla-Walker, L. M., & Fraser, A. M. (2014). How much is it going to cost me? Bidirectional relations between adolescents' moral personality and prosocial behavior. Journal of Adolescence, 37, 993-1001.
- Pratt, M.W., Arnold, M.L. & Lawford, H. (2009). Growing towards Care: A Narrative Approach to Prosocial Moral Identity and Generativity of Personality in Emerging Adulthood. In D. Narvaez & D. K. Lapsley (Eds.), Personality, identity, and character: Explorations in moral psychology (pp.295–315). New York
- Rieffe, C., Ketelear, L. & Wiefferink, C. H. (2010). Assessing empathy in young children: construction and validation of an empathy questionnaire (em que). Personality and individual differences, in press.
- Riess, H. (2015). The Impact of Clinical Empathy on Patients and Clinicians: Understanding Empathy's Side Effects. Empathy and Moral Behavior, 6, 50-53.
- Roberts, W. & Strayer, J. (1996). Empathy, emotional expressiveness and prosocial behavior. Child Development, 67: 449-470.
- Sebastian, C. L. (2015). Social cognition in adolescence: social rejection and theory of mind. Psicología Educativa xxx. Xxx–xxx (Atticle in press).
- Slomkowski, C & dunn, J. (1996). Young children’s understand people’s beliefs and feeling and their connected communication with friends. Developmental psychology, 32, 442-447.
- Sosua, A. D., McDonald, S., Rushby, J., Li, S., Dimoska, A. & James, C. (2010). Understanding deficits in empathy after traumatic brain injury: The role of affective responsivity. Cortex, in press.
- Uekermann, J., Kraemer, M., Abdel-Hamid, M., Schimmelmann, B.G., Hebebrand, J., Daum, I. Wiltfang, J. & Kis, B. (2010). Social cognition inattention-deficit hyperactivity disorder (ADHD). Neuroscience and Biobehavioral Reviews. 34,734-743.
- Underwood, B. & Moore, B. (1982). Perspective-taking and altruism. Psychological Bulletin, 91, 143-173.
- Werner, H. & Bierhoof, O. (2005). Prosocial Behavior.