- حکیمپور، صبا. (1393). اثربخشیآموزشپذیرش / تعهدبرفرسودگیتحصیلیواضطرابریاضیدانشآموزانپایهششم ابتدایی شهراردبیل. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
- دلاور، علی. (1380). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: انتشارات رشد.
- سلگی، زهرا و عطائی مغانلو، وحید. (1396). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر الگوی رفتاری تیپ A، شادکامی و احساس تنهایی در نوجوانان ساکن کانون اصلاح و تربیت. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 7(27)،54-41.
- سیدعباس زاده، میرمحمد؛ گنجی، مسعود و شیرزاد، علی. (1382). بررسی رابطهی هوش، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایی سوم راهنمایی تحصیلی مدارس استعداد درخشان شهرستان اردبیل. پایاننامهی کارشناسی ارشد، سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل.
- شفیعی، بیژن؛ توکل، سمیرا؛ علینیا، لیلا؛ مراثی، محمدرضا؛ صداقتی، لیلا و فروغی، رقیه. (1387). طراحی و ساخت آزمون غربالگری تشخیص اختلال در خواندن در پایههای اول تا پنجم دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهر اصفهان. مجلهی علوم پزشکی دانشگاه تهران،17(2)،60-53.
- شیخ محمدی، عباس؛ ارجمندنیا، علیاکبر، حسنزاده، سعید و رضایی میرحصاری، علی. (1393). اثربخشی برنامة مبتنی بر شایستگی اجتماعی در افزایش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری. فصلنامه کودکان استثنایی، 4(3)، 30-19.
- عباسی، مسلم. (1392). اثربخشی آموزشهای پذیرش/ تعهد و تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی، سازگاری و رفتارهای پرخطر دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. پایاننامه دکتری دانشگاه محقق اردبیلی.
- فلاح چای، حمیدرضا. (1373). بررسی اختلال خواندن و نوشتن در بین دانشآموزان ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه تربیت مدرس.
- کاظمی، رضا؛ مؤمنی، سویل و کیامرثی، آذر. (1390).بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(1)، 108-94.
- گنجی، مهدی. (1392). آسیبشناسی روانی بر اساس DSM-5. انتشارات ساوالان، تهران.
- محمد اسماعیل، الهه و هومن، حیدرعلی. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،2 (4)،332-323.
- نریمانی، محمد؛ پورعبدل، سعید و بشرپور، سجاد. (1394). اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص. فصلنامه پژوهشهای اجتماعی،4(16)،22-7.
- نریمانی، محمد؛ تکلوی، سمیه؛ احدی، بتول. (1391). روشهای نوین رواندرمانی، انتشارات محقق اردبیلی، اردبیل.
- Agaliotis, I., & Kalyva, E. (2008). Nonverbal social interaction skills of children with learning disabilities. Research in Developmental Disabilities, 29(1), 1-10.
- American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mentaldisorders (5th ed., Text Rev.). Washington, DC: Author.
- Bauminger, N., Edelsztein, H. S., & Morash, J. (2005). Social information processing and emotional understanding in children with LD. Journal of Learning Disabilities, 38, 45–61.
- Botvin, G. L., & Griffin, k. w. (2002). Life skills training as a primary preventation approach for adoloesecent drug abuse and other problem behavior. International journal of emergency mental health, 4(1), 41-47.
- Boyle, J. R., & Forchelli, G. A. (2014). Differences in the note-taking skills of students with high achievement, average achievement, and learning disabilities. Learning and Individual Differences, 35, 9-14.
- Carolyn, W. S., & Jamila, R. M. (2004). Strengthening Social and Emotional Competence in Young Children—The Foundation for Early School Readiness and Success: Incredible Years Classroom Social Skills and Problem Solving Curriculum. Infants & Young children, 17(2), 96-113.
- Connolly, A. J. (1988). Keymath; a Diagnostic Inventory of Essential Mathematics. U. S. A: Guidance Service. Inc.
- Davies, C. D., Niles, A. N., Pittig, A., Arch, J. J., & Craske, M. G. (2015). Physiological and behavioral indices of emotion dysregulation as predictors of outcome from cognitive behavioral therapy and acceptance and commitment therapy for anxiety. Journal of behavior therapy and experimental psychiatry, 46, 35-43.
- Felner, R. D., Lease, A. M., & Philips, R. C. (1990). Social Competence and the Language of Adequacy as a Subject Matter for Psychology: A Quadripartite Travel Framework. In T. P. Gullotta. G. R. Adams, & R Montemayor (Eds), the Development of Social Competence (pp. 254-264). Beverly -Hills: Sage. Learning disabilities: a qualitative analysis of a 20-year longitudinal study. Learn. Disable. Res. Pract, 18, 222–236.
- Forman, E. M., & Herbert, J. D. (2008). New directions in cognitive behavior therapy: acceptance based therapies, chapter to appear in w. o’donohue, je. Fisher, (eds), cognitive behavior therapy: Applying empirically supported treatments in your practice, 2nd ed. Hoboken, NJ: Wiley, 263-265.
- Halliburton, A. E., & Cooper, L. D. (2015). Applications and adaptations of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) for adolescents. Journal of Contextual Behavioral Science, 4(1), 1-11.
- Hayes, S. C. (2004). Acceptance and commitment therapy, relational frame theory, and the third wave of behavioral and cognitive therapies. Behavior therapy, 35(4), 639-665.
- Hayes, S. C., Barnes-Holmes, D., & Roche, B. (2001). Relational frame theory: A post-Skinnerian account of human language and cognition. Springer Science & Business Media.
- Hayes, S. C., Luoma, J. B., Bond, F. W., Masuda, A., & Lillis, J. (2006). Acceptance and commitment therapy: Model, processes and outcomes. Behaviour research and therapy, 44(1), 1-25.
- John, K. (2001). Measuring children's social functioning. Child Psychology and Psychiatry Review, 6(4), 181-188.
- Seyedamini, B., Malek, A., & Mamaghani, M. E. (2011). Level of activity, social and school competency in obese and overweight girls of elementary schools in Tabriz city. Iran Journal of Nursing, 24(69), 36-42.
- Telzrow, F. C., & Bonar, M. A. (2002). Responding to students whit nonverbal learning disabilities. Teaching Exceptional Children. 34 (6), 8-13.
- Swain, J.; Hancock, K.; Hainsworth, C. and Bowman, J. (2015); Mechanisms of change: Exploratory outcomes from a randomised controlled trial of acceptance and commitment therapy for anxious adolescents. Journal of Contextual Behavioral Science, 4(1), 56-67.
- Welsh, J., & Bierman, k. (2008). Social competence. Child development, 61, 9-1.
- Westling, E., Andrews, J. A., & Peterson, M. (2012). Gender differences in pubertal timing, social competence, and cigarette use: A test of the early maturation hypothesis. Journal of Adolescent Health, 51(2), 150-155.
- Wicksell, R. K., Olsson, G. L., & Melin, L. (2009). The Chronic Pain Acceptance Questionnaire (CPAQ) ‐further validation including a confirmatory factor analysis and a comparison with the Tampa Scale of Kinesiophobia. European Journal of Pain, 13(7), 760-768.
- Wiener, J. (2004). Do Peer Relationships Foster Behavioral Adjustment in Children with Learning Disabilities? Learning Disability Quarterly, 27(1), 21-30.
-